Integral Print din brosjyretrykker - REKLAMEUTGAVE
I motsetning til informasjonsbrosjyrer, som har som mål å informere leseren om et spesifikt tema, har en salgsbrosjyre som mål å både promotere selskapet gjennom ulike informasjoner om produktene og tjenestene, samt å øke salget av produktene. Derfor må den utformes på en måte som gir leseren alle elementene han eller hun trenger, først for å bli bedre kjent med selskapet, men først og fremst for å overbevise dem om å foreta et kjøp.
Derfor må utformingen av en salgsbrosjyre ha som mål:
- Attraktivitet, ved å satse på det visuelle aspektet av omslaget og innholdssidene,
- Leserens interesse, gjennom det visuelle, overskriftene og bildene,
- Ønske om å bli bedre kjent med selskapet samt produktene og tjenestene, etter en godt utarbeidet presentasjon av dette,
- Å oppfordre til handling, ved å motivere leseren til å interessere seg for tilbudet og foreta et kjøp.